Tim za samovrednovanje rada škole

Tim za samovrednovanje
Samovrednovanje rada škole započelo je školske 2006/2007. godine. Oformljen je školski tim  koji je pohađao odgovarajuću obuku. Koordinatori za samovrednovanje na nivou Školske uprave Kruševac su Miodrag Pešić i Aleksandar Lapčević. Članovi tima u našoj školi su:

Milica Dimitrova, psiholog
Radmila Pandrc, pedagog
Verica Spasojević, profesor hemije
Mirjana Milić, profesor razredne nastave
Dragica Dimitrijević, profesor razredne nastave
Suzana Jovanović Stanisavljević, profesor razredne nastave
Ivan Cekić, profesor razredne nastave

Cilj samovrednovanja je unapređivanje kvaliteta rada škole. Izveštaji o samovrednovanju služe kao osnov za planiranje i pripremanje vaspitno obrazovnog rada.
Za svaku školsku godinu vrši se izrada plana samo-vrednovanja na osnovu analize pokazatelja iz prethodne godine.

Samovrednovanjem je obuhvaćeno sedam ključnih oblasti:
Školski program
Nastava i učenje
Postignuća učenika
Podrška učenicima
Etos
Resursi
Rukovođenje, organizacija i obezbeđivanje kvaliteta.

 U školskoj 2006/2007. godini, izabrane su dve ključne oblasti i to:  nastava i učenje,  u okviru koje je vrednovano planiranje i pripremanje, a kao druga oblast postignuća učenika u okviru koje su vrednovana područja učenje i praćenje napredovanja učenika.
U školskoj 2007/2008. godini, izabrane su za samovrednovanje ključne oblasti nastava i učenje, u okviru koje su područja vrednovanja planiranje i pripremanje, kao i oblast postignuća učenika u okviru koje su vrednovana područja: motivisanost učenika, vrednosti kod učenika i kvalitet školskih postignuća.

Samovrednovanjem, u školskoj 2008/2009. godini obuhvaćene su ključne oblasti: Školski program i Godišnji program rada, nastava i učenje i postignuća učenika. U okviru ključne oblasti planiranje i pripremanje, vrdnovana su područja planiranje i pripremanje, a vezano za nastavni proces vrednovani su: komunikacija i saradnja, racionalnost i organizacija, podsticanje učenika, korelacija i primena znanja. Ključna oblast postignuća učenika, vrednovana je kroz  područja: ocene i uspeh, motivisanost učenika i vrednosti kod učenika.

  Utvrđeno je da je Školski program u skladu sa Zakonom o osnovama sistema  obrazovanja i vaspitanja i da sadrži sve propisane sadržaje. Takođe, nastavnici su sačinili godi-šnje planove na osnovu kojih izrađuju operativne planove, kao i da se redovno pripremaju za nastavu. Pripremanje za čas zasnovano je na uvažavanju različitosti kod učenika, a nastavnici koriste stručnu literaturu i druge izvore znanja.

Izvršena je i opservacija jednog broja nastavnih časova, pri čemu je ocena nivoa ostvarenost 4 (na skali ocena od 1 do 4).Prilikom vrednovanja kvaliteta školskih postignuća, došlo se do zaključka da je potrebno plansko delovanje u cilju podsticanja učenika na aktivno uključivanje i učešće u izradi programa vannastavnih aktivnosti i učešću na tak-mičenjima. Takođe, ukazuje se potreba uvođenja i unapređivanja neophodne dokumentacije kao i razvijanje strategije u cilju podsticanja zdravih stilova života dece i podsticanje na aktivno uključivanje u život i rad škole i neposredno okruženje.

Za školsku 2009/2010. godinu, odabrane su ključne oblasti: nastava i učenje, postignuća učenika, podrška učenicima, etos i resursi.

Dobra strana samovrednovanja u školi u Milutovcu je što je povećana saradnja između nastavnika u pogledu pripremanja, posete i analize posećenih časova.*


* Подаци су преузети из извештаја Тима за самовредновање

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s